4 Nov. Rondrit door Hong-Kong en Hong-Kong-iland - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van ReinierenReneenaarAustralie - WaarBenJij.nu 4 Nov. Rondrit door Hong-Kong en Hong-Kong-iland - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van ReinierenReneenaarAustralie - WaarBenJij.nu

4 Nov. Rondrit door Hong-Kong en Hong-Kong-iland

Door: Reinier

04 November 2016 | Hong Kong, Hung Hom

Vanmorgen op een redelijke tijd vertrokken voor een bus-rondreis door de stad en HONG-Kong-Iland. 'S-morgens zijn we naar HONG-Kong Iland gereden om THE Peak met een bezoek te vereren. Naar een tijdje rijden kwamen we bij een stationnetje aan, waar een treintje stond te wachten om ons naar boven te brengen. THE Peak is een berg van meer dan 400 meter hoog en zeer steil. Het treintje heeft net geen tandrad. Schitterend uitzicht hadden we daar onder een wolkeloze hemel. mooie foto's gemaakt.
Vervolgens zijn we naar de haven gereden en in een heel oud bootje een boottocht gemaakt, waarbij we vele, heel oude bootjes, hebben kunnen bewonderen. (zie foto). Daarna weer vertrokken en een toer naar de Stanley-market. De weg er naar toe was interessant, de markt niet. Daar even gegeten in een heel klein tentje (Zie foto)
Het hoogtepunt van de dag was echter wel de bustoer door het oude gedeelte van HONG-Kong Iland met zijn vele, prachtige oude én gloednieuwe gebouwen en vele, honderden jaren oude bomen. Echt genieten

• 04 November 2016 - 19:48

Carlijn En Alan:

Lieve luitjes,
    Nou, dat is veel beter!
    Leuke dag dus gehad! Brengt herinneringen terug; The Peak bezocht met Renee van Spaendonck in 2000. Inderdaad fantastisch uitzicht.
    Hoe is het weer?
    Wij zitten ons intussen door je heerlijke "vergeten" groenten van je landje te werken, echt genieten! Lang met Ed geskypet gisteren, hij kijkt uit naar jullie komst. Liefs, Carlijn en Alan

• 05 November 2016 - 14:23

Reinier :

Dank je! Geniet vanonder vruchten ter aarde. Wij genieten hier met volle teugen. Groetjes aan de familie en veel liefs van ons. R&R

• 06 November 2016 - 23:30

Gerard:

Reinier, Wat krijgenwe nou ? Een bergje van maar 400 m hoog en dan geen eens met de fiets naar boven !!
    Hoop dat de rest van de vakantie tochnog eenbeetje leuk gaat worden.

Gr. Gerard