Fremantle - Reisverslag uit Roleystone, Australië van ReinierenReneenaarAustralie - WaarBenJij.nu Fremantle - Reisverslag uit Roleystone, Australië van ReinierenReneenaarAustralie - WaarBenJij.nu

Fremantle

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg

11 November 2016 | Australië, Roleystone

Vandaag zijn we op pad gegaan naar Fremantle, gelegen aan de haven. Het is een prachtige plaats met oude en gloednieuwe gebouwen pal naast elkaar. We hebben het museum bezocht, waar vele voorwerpen, welke destijds door de Nederlanders van de Oost Indische Compagnie naar hier werden meegenomen. Zelfs een complete deur en omlijsting van een Balinese tempel is tentoongesteld. Ook werd in een ander gedeelte van het museum schepen tentoongesteld m.b.t. de vroegere walvisvaart met alle equipment van dien. Ook lag daar de boot die door zijn modern-kielmechanisme, de Americans Cup, had gewonnen. Op het plein vonden we ook de naam van de dochter van broer Frits, Katja, op een metalenzuil, waaruit bleek dat zij in 1973 hier aan wal was gekomen. In heel heel leuk tentje. Waar veel studenten komen, hebben we heerlijk gelunched. Heerlijke dag met prachtig weer!

De website is redelijk onstabiel. Het kan zijn dat er nu 2x een verslag verschijnt. De eerste versie was plots verdwenen

  • 11 November 2016 - 15:33

    Gerard:

    Begrijp ik het goed dat je gisteren die goudmijn toch maar niet gekocht hebt ? Je had ook eerst contact moeten opnemen met de schoonzoon van Nan. Hij had jou kunnen adviseren over een juiste prijs. Any way wellicht verstandig om niet jouw gehele vermogen te investeren in Australië nu de US zoveel goede alternatieven biedt dankzij Trump.

    Have a nice day

    Gerard

  • 11 November 2016 - 16:09

    :

    Ik was al een heel eind gevorderd met de overname, maar op het laatste moment. Ons de financier dat er per ton toch te weinig goudstof werd gewonnen

  • 11 November 2016 - 17:21

    Boud En Nan:

    Daar zeg je wat Gérard! De schoonzoon heeft daar waarschijnlijk gewerkt voordat voor een jaar studie naar London vertrok. En.....op zoek ging naar een leuke vrouw.! Op dat eiland had zijn zoektocht geen succes gehad.
    Ja reinier, ik had zijn nummer wel door willen geven! , hij had er wel een redelijk prijs van gemaakt. Goud doet het op dit moment goed dus........
    Wat me wel tegenvalt is dat je Lady Marie Renee nog niet verwend hebt met een gouden sieraad. Maar ach je hebt nog tijd!!!!

  • 12 November 2016 - 02:30

    :

    Tijd is kostbaar Nan

  • 12 November 2016 - 11:24

    Carlijn:

    Hallo, hallo, hier zijn we dan eindelijk!
    Wat zijn jullie leuk bezig zeg! Vooral op dit moment denk ik want het jaarlijksebierfestijn moet zowat in vollegang zijn! Ik krijg weer heimwee naar Perth en familie, vooral naar de zon! Vanavond gaan Alan en ik met Chris naar Rob voor een reis door de Tilburgse stadsgeschiedenis aan de hand van woord, beeld en muziek. Hebben er zin in.
    Groetjes aan iedereen daar.
    Liefs, Carlijn

  • 12 November 2016 - 22:25

    Monique:

    Leuk om jullie verslagen te lezen, ik eens jullie nog heel veel plezier! Ik was ook met Carlijn bij Rob, leuke avond, ik ben wel wat vroeger afgehaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Roleystone

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 December 2016

Bye bye Hong Kong

02 December 2016

Hong-Kong

01 December 2016

Deel 2 Uitrusten en afscheid nemen.

01 December 2016

Uitrusten en afscheid nemen.

29 November 2016

Weer naar Edy in Perth

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 10868

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: